פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
סנפרוסט הצליחה להפשיר את הסתירה התודעתית בין קפוא לטרי. זה לקח הרבה זמן ואולי הם לא עשו את זה לבד, אבל הם עשו את זה, ועל אף כל הקשיים המנטליים, היום קפוא מן השדה נחשב לטרי יותר מטרי. להדגמת הקשיים אני נזכר בקושי דומה, ואפילו מסובך יותר, של שיווק שקיות ניילן לאפייה בתנור. אף עקרת בית לא למדה מהאמא שלה לבשל בתוך שקית ניילון. נהפוך הוא - תמיד הזהירו מפני ניילון שנמס בחום. ופתאום להכניס שקיות ניילון עם אוכל לתנור הלוהט - יש כאן דיסונאנס.
המשימה של סנפרוסט היתה להתגבר על ההיפוך הסמנטי שהבדיל באופן ברור בין טרי לבין קפוא. עכשיו לאחר שהצליחו, הם עסוקים מזה זמן בקטיפת הפירות (סליחה, הירקות) של ההצלחה. ליד הקו העיקרי של ירקות מוקפאים, פותח ליין של מנות מוכנות: פשטידות, חטיפי ירקות ממולאים, חטיפי ירקות עם בשר ומרקים. ובמרקים נעסוק הפעם, משהו חם מן המקפיא הלאומי.
ראיון עם אריאלה טרנר, מנהלת השיווק של סנפרוסט
''קו המרקים לימי החורף הקרים מונה שמונה סוגי מרקים: ירקות, מינסטרונה,תירס, עגבניות, בצל, פטריות, אפונה וסיני חמוץ-חריף. בפינת האריזה תזכורת לסידרה האם: סבתא טובה. אבל הסבתא עברה מקצה שיפורים ושודרגה בכמה תחומים. מבחני טעימה חשפו ביקורת מבחינת הטעם. הטענה המרכזית היתה שרוצים יותר ירקות בכל סוגי המרקים. מגבלה אחרת היתה קשורה לאריזה: מארז אחד ל-6 מנות, באופן המחייב את כל בני המשפחה לאכול בארוחה את אותו סוג מרק לפי האריזה שנפתחה. אם מדובר במשפחה קטנה, הבעייה מחריפה.
הסידרה השנייה באה לתקן את הליקויים: תוספת 25% ירקות בכל המרקים ומיכל נפרד לכל שלוש מנות באריזה. יחד עם זאת, המחיר ירד ב-30%. איך עושים זאת? זה אפשרי, אומרת טרנר, באמצעות שיטת היצור החדשה. המרקים של סנפרוסט, הינם המרקים היחידים בשוק המבוססים על ירקות טריים מוקפאים, לעומת אחרים המתבססים על אבקות ומיובשים. ליתרון זה מחיר שיווקי: מול 2500 נקודות מכירה למרקי המתחרים, סנפרוסט מוגבלת ל-700 נקודות עם אמצעי קירור מתאימים.
חיסרון נוסף - זה לא מרק מנהלים למשרד, להכנה עם מים מהקומקום החשמלי. צריך מטבח וכיריים, להוסיף מים, להרתיח ולבשל 5 דקות. לא אינסטנט, אבל אריאלה טרנר מבטיחה שגם ילד יכול להכין לעצמו מנה לבד. השיווק, כמו שאר מוצרי סנפרוסט, נעשה ישירות על ידי חברת סנפרוסט המשווקת גם את מוצרי טבעול, תפוד, שף הים, מעדנות ומילוזן, היישר אל המקפיאים בכל הרשתות הגדולות והקטנות.
הפרסום מקיף למדי: 2 מודעות בעיתונות הארצית, תחנות אוטובוס (פוסטר מדיה ואפי) ג'ינגל ברדיו וכמובן פרסום בנקודות המכירה: פוסטרים ודגם מוגדל של האריזה. בנוסף, מערך דיילות טעימה והדגמה. לגבי התוצאות, ההשוואה אינה ביחס למתחרים. טרנר מעדיפה להשוות לסבתא טובה מן השנה שעברה: על אף הקור הקשה אשתקד, המכירות השנה עלו פי שלושה, ועוד השבשבת נטויה.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
סנפרוסט הצליחה להפשיר את הסתירה התודעתית בין קפוא לטרי. זה לקח הרבה זמן ואולי הם לא עשו את זה לבד, אבל הם עשו את זה, ועל אף כל הקשיים המנטליים, היום קפוא מן השדה נחשב לטרי יותר מטרי. להדגמת הקשיים אני נזכר בקושי דומה, ואפילו מסובך יותר, של שיווק שקיות ניילן לאפייה בתנור. אף עקרת בית לא למדה מהאמא שלה לבשל בתוך שקית ניילון. נהפוך הוא - תמיד הזהירו מפני ניילון שנמס בחום. ופתאום להכניס שקיות ניילון עם אוכל לתנור הלוהט - יש כאן דיסונאנס.
המשימה של סנפרוסט היתה להתגבר על ההיפוך הסמנטי שהבדיל באופן ברור בין טרי לבין קפוא. עכשיו לאחר שהצליחו, הם עסוקים מזה זמן בקטיפת הפירות (סליחה, הירקות) של ההצלחה. ליד הקו העיקרי של ירקות מוקפאים, פותח ליין של מנות מוכנות: פשטידות, חטיפי ירקות ממולאים, חטיפי ירקות עם בשר ומרקים. ובמרקים נעסוק הפעם, משהו חם מן המקפיא הלאומי.
ראיון עם אריאלה טרנר, מנהלת השיווק של סנפרוסט
''קו המרקים לימי החורף הקרים מונה שמונה סוגי מרקים: ירקות, מינסטרונה,תירס, עגבניות, בצל, פטריות, אפונה וסיני חמוץ-חריף. בפינת האריזה תזכורת לסידרה האם: סבתא טובה. אבל הסבתא עברה מקצה שיפורים ושודרגה בכמה תחומים. מבחני טעימה חשפו ביקורת מבחינת הטעם. הטענה המרכזית היתה שרוצים יותר ירקות בכל סוגי המרקים. מגבלה אחרת היתה קשורה לאריזה: מארז אחד ל-6 מנות, באופן המחייב את כל בני המשפחה לאכול בארוחה את אותו סוג מרק לפי האריזה שנפתחה. אם מדובר במשפחה קטנה, הבעייה מחריפה.
הסידרה השנייה באה לתקן את הליקויים: תוספת 25% ירקות בכל המרקים ומיכל נפרד לכל שלוש מנות באריזה. יחד עם זאת, המחיר ירד ב-30%. איך עושים זאת? זה אפשרי, אומרת טרנר, באמצעות שיטת היצור החדשה. המרקים של סנפרוסט, הינם המרקים היחידים בשוק המבוססים על ירקות טריים מוקפאים, לעומת אחרים המתבססים על אבקות ומיובשים. ליתרון זה מחיר שיווקי: מול 2500 נקודות מכירה למרקי המתחרים, סנפרוסט מוגבלת ל-700 נקודות עם אמצעי קירור מתאימים.
חיסרון נוסף - זה לא מרק מנהלים למשרד, להכנה עם מים מהקומקום החשמלי. צריך מטבח וכיריים, להוסיף מים, להרתיח ולבשל 5 דקות. לא אינסטנט, אבל אריאלה טרנר מבטיחה שגם ילד יכול להכין לעצמו מנה לבד. השיווק, כמו שאר מוצרי סנפרוסט, נעשה ישירות על ידי חברת סנפרוסט המשווקת גם את מוצרי טבעול, תפוד, שף הים, מעדנות ומילוזן, היישר אל המקפיאים בכל הרשתות הגדולות והקטנות.
הפרסום מקיף למדי: 2 מודעות בעיתונות הארצית, תחנות אוטובוס (פוסטר מדיה ואפי) ג'ינגל ברדיו וכמובן פרסום בנקודות המכירה: פוסטרים ודגם מוגדל של האריזה. בנוסף, מערך דיילות טעימה והדגמה. לגבי התוצאות, ההשוואה אינה ביחס למתחרים. טרנר מעדיפה להשוות לסבתא טובה מן השנה שעברה: על אף הקור הקשה אשתקד, המכירות השנה עלו פי שלושה, ועוד השבשבת נטויה.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.